JAKI JEST KOSZT PRODUKCJI FILMU?

Koncepcja to klucz do wyceny

A ile to kosztuje? - odpowiedź na to pytanie jest często jedynym wyznacznikiem do podjęcia decyzji o zainwestowaniu (lub nie) w film reklamowy.  I oczywiście bardzo szybko może paść konkretna kwota. Jeśli jest to jedyne ustalenie, mamy do czynienia z realizacją filmu bez koncepcji, czyli najczęściej filmem odtwórczym, zrealizowanym w szybkim tempie, którego koszt produkcji będzie stosunkowo niski - w końcu o wyborze zadecydowała cena...

 

Chcesz film reklamowy. Wiesz, że Twój budżet na film to np. 5 tyś. Dzwonisz do kilu firm produkujących filmy reklamowe i pytasz, za ile wykonają dla Ciebie film o firmie. Okazuje się, że jedna z firm zrobi dla Ciebie film za 3,5 tyś, więc zachęcony perspektywą zaoszczędzonych pieniędzy, nie namyślając się długo, zlecasz realizację filmu właśnie tej firmie. Myślisz sobie - Świetnie! Zlecenie odbywa się szybko, sprawnie i tanio i dostajesz gotowy produkt.

 

Niestety często w tym momencie czar pryska. Dlaczego? Film jest tani, ale jego wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Może i jest zrobiony dobrze, ale przecież Tobie nie o to chodziło!

Możemy przewidzieć, że do takiej produkcji, tuż po jej obejrzeniu, popłyną od Ciebie maile z uwagami, takimi jak:

- prośba o dogranie scen, które wcześniej nie były brane pod uwagę,

- prośba o usunięcie scen, które według Ciebie nie pasują do filmu,

- prośba o wyciągnięcie kilku zdjęć z filmu

- prośba o skrócenie lub wydłużenie filmu

- przystosowanie do emisji TV

- pomysły na wzbogacenie fabuły (np. umieszczenie wykresów, podpisów, animacji, efektów wizualnych, etc.)

- prośba o zmianę podkładu muzycznego…

 

Wszystko to, to dodatkowe koszty, które we wstępnej wycenie nie były brane pod uwagę. W konsekwencji okazuje się, że praca nad produkcją Twojego filmu trwa o wiele dłużej, niż zakładałeś. Logistyka (transport, umawianie terminów na dogrywki), ponowna praca operatorów, montażystów, grafików i animatorów – to czas i pieniądze. Na końcu może okazać się, że początkowa atrakcyjna niska cena wzrosła dwu-, a nawet trzykrotnie. A jeśli nie zostaniesz obciążony dodatkowymi kosztami, to z pewnością długi czas oczekiwania na ostateczną wersję filmu przysporzy Ci wielu niepotrzebnych stresów.

 

Inaczej wygląda sytuacja, jeśli przygotowanie wyceny na film poprzedzi rozmowa, zbadanie potrzeb Twojej firmy i zbudowanie wstępnej koncepcji filmu. Wówczas otrzymasz odpowiedź na o wiele ważniejsze dla osiągnięcia pożądanego efektu pytanie - DLACZEGO TO TYLE KOSZTUJE? I wtedy podejmiesz decyzję. Pamiętaj produkt jakim są np. filmy korporacyjne nie jest towarem, który leży na półce w sklepie.

 

Wniosek?

To nie cena wyznacza prawdziwą wartość filmu, ale dysponując nawet niewielkim budżetem, możesz liczyć na film, który spełni Twoje oczekiwania. Warunek jest jeden - najpierw wypracujmy koncepcję na realizację Twojego filmu, dzięki czemu zaoszczędzisz i czas i pieniądze. Porozmawiajmy telefonicznie, mailowo a najlepiej spotkajmy się! Przeanalizujemy Twoje potrzeby i bezpłatnie przygotujemy dla Ciebie koncepcję,  aby Twój film spełniał Twoje oczekiwania. To od Ciebie będzie należeć decyzja czy chcesz z nami dalej kontynuować rozmowy dotyczące produkcji filmu czy też nie. Fair play - prawda? Jeśli zastanawiałeś się już nad swoim filmem i masz przemyślaną wstępną koncepcję prześlij do nas linki do przykładowych produkcji, które znalazłeś w Internecie. Z pewnością przygotujemy dla Ciebie wycenę w ekspresowym tempie w kilku wariantach do wyboru.