produkcja filmów reklamowych

Co wpływa na cenę filmu reklamowego

Koszt realizacji filmu, np. filmu promocyjnego, może mieć bardzo szeroki zakres. Film promocyjny równie dobrze można zrealizować za 5 000 zł, 15 000 zł i np. 50 000 zł. Skąd taki "rozstrzał" cenowy?

 

Na realizację filmu składa się wiele czynników. Jeśli nie wymagasz przysłowiowych gruszek na wierzbie i potrzebujesz solidny, ale prosty i krótki film, wówczas możesz liczyć zarówno na szybki czas realizacji, jak i stosunkowo niską cenę. Co innego, jeśli chcesz, by Twój film spełniał najwyższe wymogi jakościowe, był zrealizowany według oryginalnego scenariusza i z pełną postprodukcją, wymagającą od wykonawcy nie lada wiedzy i umiejętności. Za taką produkcję zapłacisz od kilkunastu tysięcy do... prawdziwie bajońskich cen.

 

Zlecając realizację filmu płacisz przede wszystkim za jakość. Jakość, która koszt filmu zmieni z biegiem czasu w Twój zysk. Jeśli film zostanie wykonany według oryginalnego pomysłu i z zachowaniem najwyższych standardów jakościowych (odpowiedni sprzęt, doświadczona ekipa filmowa, itd.) - możesz być pewien sukcesu: w branży, na rynkach międzynarodowych, w sieci, wśród znajomych i grona pracowników. Jeśli jednak zdecydujesz się na tani film, który wykona dla Ciebie ktoś zupełnie niedoświadczony za pomocą niskiej jakości sprzętu... Cóż, Twoje oczekiwania mogą nie zostać w 100% spełnione.

 

Podsumowując - niedrogi np. film reklamowy, może być zarazem profesjonalny, jednak musi zostać wykonany przez doświadczonych operatorów i montażystów z wykorzystaniem odpowiedniego sprzętu filmowego. Jeśli jednak Twój budżet pozwala na realizację filmu z wykorzystaniem bardziej zaawansowanych zabiegów na planie i podczas postprodukcji - taki film promocyjny nie będzie należał do najtańszych, ale z pewnością będzie najbardziej opłacalną inwestycją, jaką możesz podjąć dla rozwoju swojej firmy, marki, produktu czy regionu.

co bierzemy pod uwagę przy wycenie filmu?

  1. Koncepcja / scenariusz / storyboard - na ich podstawie jesteśmy w stanie określić ilość osób zaangażowanych w produkcję (kierownik produkcji, operator, dźwiękowiec, oświetleniowiec, montażysta, specjalista od animacji i efektów wizualnych, lektor, charakteryzatorka, aktorzy, statyści), czas realizacji filmu (każdy dzień to 10-12h pracy zespołu) oraz rodzaj sprzętu potrzebnego do realizacji filmu (lustrzanki Canon Panasonic, SONY czy profesjonalne kamery RED i SONY, rozdzielczość FullHD czy 4K a może 6K, ujęcia w ruchu czy statyczne, ujęcia z drona czy kranu kamerowego, etc.),
  2. Elementy postprodukcji - od tych najprostszych (np. plansza z logo), po bardziej zaawansowane (np. specjalnie zaprojektowane animacje graficzne i tekstowe, korekcja barwna, obróbka audio, udźwiękowienie, aranżacja z podkładem muzycznym, nowoczesny montaż),
  3. miejsce i czas realizacji zdjęć - kosztem jest tu transport, nocleg i wyżywienie dla ekipy filmowej (u nas nie płacisz za transport, działamy w całej Polsce i Europie a transport traktujemy jako wartość dodaną),
  4. rodzaj realizowanego filmu - innego nakładu pracy wymaga nagranie konferencji z dwóch kamer od realizacji filmu promocyjnego z wykorzystaniem kilku różnych planów,
  5. przeznaczenie filmu do emisji - telewizyjny spot reklamowy będzie realizowany pod kątem innych warunków technicznych niż film na potrzeby emisji w Internecie lub na monitorach LCD i LED,
  6. przekazanie majątkowych praw autorskich (np. w formie licencji do zdjęć, do grafik, do czcionek, do muzyki),
  7. archiwum na materiał filmowy (płyty DVD, dysk zewnętrzny).